RAP-regio’s verkennen anders organiseren

Welke kansen zijn er om het lerarentekort in de regio aan te pakken vanuit innovatie en anders organiseren? Meer dan 40 projectleiders, projectuitvoerders uit verschillende regio’s en beleidsmakers die deelnemen aan de Regionale Aanpak Personeelstekort (RAP) bogen zich op 30 september 2020 over deze vraag in de online Voion-masterclass Anders organiseren.

Anders organiseren van het onderwijs is nodig, niet alleen omdat de inhoud van onderwijs verandert, maar ook de manier waarop leren en ontwikkelen van leerlingen wordt vormgegeven. In de masterclass wisselden deelnemers uit hoe scholen organisatorisch anticiperen op het ‘onderwijs van de toekomst’, gericht op 21e-eeuwse vaardigheden, doorlopende leerlijnen en inzet van ict. Uiteraard is daarbij ook stilgestaan bij de vraag hoe de aanpak van RAP-regio’s bijdraagt aan het terugdringen van het lerarentekort. Kan met anders organiseren ook anders geformeerd worden?

Bent u benieuwd naar de uitkomsten van deze bijeenkomst en naar de tips over innovatie en anders organiseren? Lees het volledige verslag op de website van Voion.