• 21-06-2022
  • 14:30 - 17:00
  • Kantoor Onderwijsloket, Johannes Bosboomlaan 50, Ede

Voion organiseert samen met het landelijke Onderwijsloket een sparringsessie over de ideale klantreis voor een overstap naar het onderwijs. Tijdens de bijeenkomst gaan deelnemers in gesprek over ervaringen van een overstapper naar het onderwijs. Wat zijn de ervaringen tijdens en na zo'n klantreis? Wat is er nodig voor de ideale klantreis? Hoe kan de klantreis verbeterd worden?

Doelgroep

15 - 25 personen uit verschillende RAP-regio’s die werken aan de klantreis voor een overstap naar het onderwijs. (Deel)projectleiders die dit traject organiseren zijn een belangrijke schakel in de route van de overstapper.​​

Programma

Tijdens deze fysieke bijeenkomst willen we graag met elkaar sparren over:

  • hoe de klantreis er nu uitziet: welke landelijke en regionale stappen doorloopt een overstapper nu?
  • hoe de ideale klantreis eruitziet: hoe zou deze reis eruit moeten zien?
  • hoe deze ideale klantreis gerealiseerd kan worden: wat is daarvoor nodig?
  • welke stappen belegd kunnen worden in de regio en welke stappen landelijk: wie kan wat doen?
  • hoe we de samenwerking tussen het landelijk loket en de regionale loketten het beste kunnen afstemmen, zodat de oriënteerder soepel zijn/haar/hun weg naar het onderwijs vindt.

De sparringssessie vindt plaats op het kantoor van het Onderwijsloket in Ede.

Aanmelden

(Deel)projectleiders of andere betrokkenen bij de Regionale Aanpak Personeelstekort met specifieke kennis gericht op de klantreis kunnen zich aanmelden op de website van Voion.